Kam sa stratilo 100 tisíc eur zo spoločnej mestskej kasy?

V hlavičke web stránky mesta Dubnica nad Váhom je napísané: INFORMAČNÝ SERVER MESTA… Pokiaľ si niekto prečíta tento môj najnovší blog a pozrie si aj predchádzajúce, musí so mnou súhlasiť, že by tam malo byť správne napísané: DEZINFORMAČNÝ SERVER MESTA DUBNICA NAD VÁHOM.

Všimneme si najnovšieho príspevku na tejto stránke – nazvem ju pracovne FLASH správou – o budovaní polopodzemných kontajnerov na komunálny odpad v našom meste. Zároveň si všimneme aj tlačovú správu, zaoberajúcu sa tou istou témou. Len tak na okraj a mimochodom, obe správy vytvorila a prepojila jedna a tá istá osoba – hovorkyňa mesta Dubnica nad Váhom, Mgr. Veronika Rezáková.

Poďme ale pekne po poriadku. Ako prvé ma upútala fotografia polopodzemných kontajnerov na komunálny odpad v spomenutej FLASH SPRÁVE:

Nezaujatý a neinformovaný pozorovateľ by túto fotografiu prijal ako informáciu o aké kontajnery ide (v očakávaní seriózneho a profesionálneho informovania zo strany mesta). Chyba lávky. Na obrázku je „vypožičaný“ obrázok z inej web stránky, s úplne inakším kontajnerom (pre trollov a hejterov – teraz nenarážam na funkčnosť, ale na vzhľad). Bohužiaľ autorka článkov si nedala ani tú námahu, aby v novej FLASH SPRÁVE relevantne informovala. Stačilo pritom použiť obrázok „správneho“ kontajnera (napríklad z web stránky, či elektronických propagačných materiálov, alebo dokumentácie dodávateľa) už keď sa nikomu nechcelo prejsť z úradu na sídlisko CI. a odfotiť tie, ktoré mesto fyzicky osádza. Na konci článku si ich môžete pozrieť na mojich fotkách…

Tento problém ale považujem za najmenší a čiastočne založený iba na mojej predstave o kvalite a spôsobe informovania Dubničanov. Ďalšie „perličky“ už ale nevychádzajú iba z môjho subjektívneho pohľadu na vec, ale z FAKTOV a sú podstatne závažnejšieho charakteru!

Prvou perlou, hrubou dezinformáciou či zlyhaním (každý si to môže pomenovať ako chce)  je lokalizácia plánovaného umiestnenia polopodzemných kontajnerov v Dubnici nad Váhom. Nemožno uprieť snahu o nárast informačnej kvality v podobe priloženej mapky v čerstvej FLASH SPRÁVE. Snaha ale skončila fiaskom. Naozajstný prúser a hrubá nedbalosť tkvie v tom, že sú pomenované všetky lokality budúceho rozmiestnenia správne, až na jednu:


Aj v priloženom obrázku registra ulíc v našom meste so sto percentnou istotou nenájdete žiadnu ulicu POD HÁJOM, ako to tvrdí k FLASH SPRÁVE priložená mapka. Taká ulica v Dubnici nad Váhom neexistuje! MY V DUBNICI NAD VÁHOM MÁME SÍDLISKO POD HÁJOM!!!

Je to riadny faux pas od NOVÉHO VEDENIA MESTA (ako sa sami nazvali, ja ich nazývam politbyrom a aj s priemernou inteligenciou sa dá chápať prečo) a hrubá urážka každého Dubničana!!! Je tragédiou aby z oficiálnych najvyšších miest mesta vyšla takáto DEZ-informácia!!!

Ešte závažnejšou dezinformáciou a hrubou chybou je rozpor v informáciách, ktoré prináša nová FLASH SPRÁVA a odkazovaná TLAČOVÁ SPRÁVA. Konkrétne ide o informáciu, koľko bude stáť celý proces vybudovania ôsmych stanovísk s polopodzemnými kontajnermi. V TLAČOVEJ SPRÁVE sa uvádza vyčlenených 300.000 eur:


ale vo FLASH SPRÁVE už ide o sumu 400.000 eur:

KAM SA STRATILO 100 TISÍC EUR ZO SPOLOČNEJ MESTSKEJ KASY?!

Iste, dôvodov v tak obrovskom rozdiely môže byť naozaj veľa. Od tých (nateraz oprávnene) zakladajúcich živnú pôdu pre dramatické konšpirácie až po pragmatické vysvetlenie. Jedno je ale isté. Nech je dôvod aký chce, zo strany mesta Dubnica nad Váhom, teda NOVÉHO VEDENIA MESTA ide opäť o hrubú a trestuhodnú nedbanlivosť, NETRANSPARENTNÉ INFORMOVANIE a neschopnosť prinášať informácie svojim občanom bez zmätkov a neprávd!!! Najmä v tak citlivej otázke ako sú peniaze. Počkáme na oficiálne vysvetlenie (požiadam o to mesto oficiálne), aby sme si náhodou nemysleli, že ide iba o poriadne zväčšenie „vaty“ z KŠEFTU. 😉

FAKTICKÁ POZNÁMKA AUTORA: O tom že web mesta pôsobí DEZinformačne, aj napriek personálne podstatne rozšírenému oddeleniu, nie je pochýb. To je ale menší problém ako ten, že s pribúdajúcimi dezinformáciami sa stráca TRANSPARENTNOSŤ mestského úradu. Už pred časom došlo k zásadnej zmene vo vedení mesta, ktoré „prišlo“ o jedného z dvoch viceprimátorov a do dnešného dňa občania Dubnice nad Váhom neboli oficiálne, aj s patričným vysvetlením o tom informovaný. Rovnako došlo v týchto dňoch k zásadnej zmene vo vedení mestskej spoločnosti TSM Dubnica nad Váhom s.r.o. Riaditeľ tejto spoločnosti, Ing. Mgr. Gabriel Zelei už nefiguruje v kontaktoch na jej web stránke. Je „verejným tajomstvom“ že už nie je jej riaditeľom (aj keď v základných údajoch spoločnosti ešte uvedený je). Ak je táto informácia relevantná, je až zarážajúce prečo mesto Dubnica nad Váhom neinformuje svojich občanoch o takto závažných faktoch.

Najhorším krokom, potvrdzujúcim zásadný prepad v transparentnosti vedenia mesta je novým vedením zastavené publikovania materiálov, ktoré sú na programe mestských zastupiteľstiev. Občan tak stratil možnosť dozvedieť sa detailne, čo sa ide schvaľovať a čo zamietať. Zjednodušene povedané zásadným spôsobom stratil schopnosť podieľať sa na veciach verejných! Bohužiaľ, web stránky mesta a pripojený Facebookový profil začali podstatne viac slúžiť politickému marketingu a o to viac strácajú v oblasti dôležitej a relevantnej informovanosti Dubničanov.

ZDROJ informácií, faktov a obrázkov: autor blogu, web stránka mesta Dubnica nad Váhom

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.