Všetky články z tohto webu, témy NÁZORY, REPORTY, V MESTE A OKOLÍ
a články všetkých autorov v BLOGOVISKU.
Už od začiatku „vlády nového vedenia mesta“ som blokovaný na oficiálnych FB profiloch a informačných kanáloch mesta. Teda okrem web stránky dubnica.eu. To sa totiž nedá 😊
Príčina je jasná, žiaden vážne znejúci proti názor, či hlas poukazujúci na to že realita je až príliš vzdialená od toho čo sa nám v rámci politického marketingu snažia ukázať sa netrpí. Preto musím opäť využiť tento spôsob, aby som mohol zareagovať na klamstvá, či zavádzanie, ktoré okrem iného dehonestujú prácu a urážajú desiatky ľudí ktorí sa podieľali na rozvoji mesta Dubnica nad Váhom v minulosti.
Opäť zopakujem že marketingová stratégia „nič sa neurobilo“ bola nasadená dlho pred komunálnymi voľbami v 2018 roku. Žiaľbohu doznala značný stupeň úspechu, aj keď to nie je pravda (dokážem neskôr, v pokračovaní tohto príspevku). Nik v tom čase totiž nerobil ani zlomok cirkusu okolo všetkého čo sa udialo, či budovalo, ako sa robí teraz. Dnes (aby sa navodil dojem koľko sa toho urobilo) všetko dookola a donekonečna sa „propaguje“. Určite nie je výnimkou keď o jednej a tej istej veci (možno z iného uhla pohľadu) budete v čase a zo všetkých strán vidieť videá, fotografie a čítať, či počuť 5, 6, 7 či viac krát … Treba si uvedomiť že takýto agresívny marketing stojí priamo, či nepriamo desaťtisíce eur mesačne a sme to MY kto sa skladáme, aj na predvolebný marketing „istej“ osobe!
A aj keď sa už „všetko skončilo a investícia odovzdala do užívania“, kvôli marketingu sa vraciame aspoň v spomienkach Mgr. et Mgr. Wolfa na to čo sa udialo a na čo je hrdý… Z každej, aj úplne bežnej, samozrejmej a triviálnej záležitosti sa robí div nie senzácia, výrazne sa nadhodnocuje jej význam, či dopad a dokonca často naše vedenie mesta zachádza za hranicu fabulácií a neprávd.
Aby som pomohol pochopiť aj povrchnejšiemu čitateľovi to čo som napísal, pomôžem si (ako už nespočetne krát) príkladom: Svojho času boli sociálne siete a mediálny priestor zaplavený informáciou o tom že „mesto“ zriadilo „dopravné ihriská“. Iste že pekným (s tým súhlasím aj ja) spestrením asfaltovej hracej plochy sa táto stala zaujímavejšou pre deti, minimálne do času než sa aj táto „atrakcia“ stane všednou. Splnila ale účel a vyvolala chvíľkový WAU efekt. Rozprávať ale o „dopravnom ihrisku“ je minimálne značne nadhodnotené a skôr si myslím a dovolím si to označiť ako účelovú manipuláciu až klamstvo. Takto namaľovaná plocha totiž nespĺňa asi ani jediný atribút zariadenia (slúžiaceho primárne pre dopravnú výchovu) ktoré môže mať oprávnene názov „dopravné ihrisko“. A ak by predsa niekto chcel oponovať tomu čo tvrdím, tak si opäť pomôžem príkladom, ktorý by mohol pochopiť skutočne asi každý – aj ja som si doma v detskej izbe zriadil dopravné ihrisko…
Zaujímavým faktom pre mňa je skutočnosť, že som k uvedenej činnosti nikde nenašiel v povinne zverejňovaných dokumentoch – objednávkach, zmluvách a faktúrach jedinú zmienku. Skúste pohľadať aj Vy, ja som možno iba zle hľadal a Vy budete úspešnejší!
V inkriminovanom čase omaľovania detských ihrísk podľa činnosti zodpovedal jediný záznam, zmluva na obnovu vodorovného dopravného značenia za 21.432 eur.
Poďme ale k meritu veci, k nepravdám a zavádzaniu. Hneď úvodom nevynechám Mgr. et Mgr. Wolfa. Pozrime sa na to čo tvrdí na svojom FB profile:
V prvom rade má pani Svetlanská podľa mňa pravdu, viac ako dva roky sa v Dubnici nad Váhom takmer nič nespravilo! Mgr. et Mgr. sa oháňa viac ako 100 investičnými akciami ktoré realizoval. V prvom rade by bolo pekné aby konečne priznal že tie najväčšie investície iba zdedil po predchádzajúcom vedení – finančne (spoluúčasť aj fondy EU) aj projektovo pripravené na realizáciu. Toto pripisovanie si cudzích zásluh nie je pekné a dokonca kradnutie myšlienok a vydávanie cudzích nápadov za vlastné (čím je toto vedenie povestné) a dokonca tým iniciovať prebratie ocenenia … je naozaj trápne a za hranicou akejkoľvek akceptovateľnosti. Ale nevzbudzuje to vo mne žiadne prekvapenie a nerobím si o morálnom kredite tohto pána žiadne ilúzie. Vzhľadom na nielen mne, ale aj na všeobecne známe skutočnosti. Ja totiž „morálny kredit“ považujem za jeden z najdôležitejších predpokladov pre výkon verejnej funkcie a zvlášť funkcie primátora, či starostu. Nebudem opäť zachádzať do detailov, to by tento príspevok bol veľmi dlhý, veď všetko potrebné k veci som už písal. Len doplním prečo v tom príspevku v odkaze je písané o našetrenej sume Ing. Gašparíkom 6,6 milióna a neskôr som rozprával, či písal o sume cca 7,5 milióna eur. Ide o jednoducho vysvetliteľný fakt. Viac ako šesť a pol milióna už bolo v rezervnom fonde mesta a keď Mgr. et Mgr. vyhral voľby na konci novembra 2018, za tento rok mu „natiekol ďalší milión“. On stihol v tom čase akurát tak dopiť volebnú kávičku a rozhliadnuť sa v kancelárií.
O relevantnosti a zmysluplnosti tvrdenia Mgr. et Mgr. Wolfa o viac ako 100 investičných akciách svedčí aj zoznam, teda to, čo tento pán ráta medzi INVESTIČNÉ AKCIE. Pre poriadok krátka ukážka ešte z jeho prvého zoznamu 40 akcií…
- začiatok pôsobenia OZ Pro Dubnica na pomoc Dubničanom v núdzi
- respirátory priamo do schránky 4-tisícom seniorov
- darovanie mestského vozidla pre ŠPZ Dubina v MČ Prejta
- vyzbieranie 115 ton objemného odpadu priamo zo sídlisk
- séria videí Rozhýb sa, Dubnica! na aktivizáciu mládeže počas lockdownu
- ZŠ s MŠ Pod hájom ohodnotená ako najlepšia ZŠ v celkom kraji podľa hodnotenia INEKO
- zavedenie peších hliadok mestskej polície
- zisk ocenenia Zlaté vedro ako najlepšie komunikujúca slovenská samospráva v Odkaze pre starostu
- mesto ocenené Radou Európy za vysokú úroveň spravovania vecí verejných
- aktívna účasť samosprávy v národnej kampani Do práce na bicykli
Pri zredukovaní zoznamu „viac ako 100“ investícií na naozajstné investičné akcie (opäť iba nadhodnocovanie!), ktoré napĺňajú význam tohto výrazu a zarátaní iba takých investičných akcií, ktoré sú zásluhou tohto vedenia mesta – teda Mgr. et Mgr. Wolfa a ktoré sú naozaj aj zrealizované, by toho moc nezostalo 😊. Tragikomédiou je aj to, že do tohto počtu „100 investičných akcií“ sú zarátané napríklad aj viaceré získania financovania zo zdrojov EU a následne, teda duplicitne potom aj samotný predmet financovania.
Myslím že zatiaľ stačí k statusu Mgr. et Mgr. Zaujímavé bude venovať sa aj iným aktuálnym statusom, ktoré aj keby som sa tomu neviem ako chcel brániť, môžem označiť marketingovou terminológiou „copywriting“. To ale až nabudúce…
z.J.
Od „kalamity“ síce už pár dní prešlo, dostal som ale tri správy, či podnety (jeden aj s obrázkami) že pod pláštikom odstraňovania následkov sa režú aj zdravé a schopné stromy. Ide zrejme o využitie situácie a prípravu, uvoľnenie priestoru pre ďalšie parkoviská, či iný – mnou nepoznaný zámer. Žiaľbohu neviem tento fakt relevantne posúdiť. Nebol som totiž prítomný na mieste v potrebnom čase a teda môj názor by bol vrcholne subjektívny a preto sa nevyjadrím. Dva z týchto podnetov sa ale týkali jedného a toho istého miesta, ktoré som bol aj nafotiť (a dostal som k jednému z podnetov aj obrázky) a preto si myslím že niečo na tom bude…
Keď som k tejto téme čítal komentáre na iných FB profiloch, našiel som v nich aj manipulatívny údaj, ktorým sa rado prezentuje aj vedenie mesta a to síce počtom vysadených stromov. Rád by som upozornil na jeden fakt, že veľká časť z tejto výsadby, aj ako náhrada za vyrezané autochtónne (domáce) druhy, bola realizovaná často introdukovanými (nepôvodnými) druhmi malého vzrastu, či rôznymi kultivarmi. Najmä hybridné verzie stromov predstavujú veľmi slabú náhradu za autochtónne druhy, nakoľko svojim objemom predstavujú často iba zlomok „zelenej hmoty“ pôvodných druhov a neraz by sme museli za pôvodný strom vysadiť aj viac ako desiatku hybridných verzií.
Pre pochopenie uvediem príklad ktorý môžete vidieť v aj našom meste. Ide o lipy v okolí kaštieľa a v parku, ktoré svojim vzrastom vysoko (cca 1/4) presahujú strechu kaštieľa. Môžete ich porovnať s vysadenými lipami po obvode Námestia Matice slovenskej, ktoré väčšie zásadne už nikdy nebudú! Teda ak by sme chceli položiť priamu úmeru medzi takéto stromy (a očakávané vlastnosti), v prípade náhradnej výsadby by sme museli rátať možno aj viac ako s dvomi desiatkami takýchto hybridných verzií. V tomto uhle pohľadu sa udávaný počet vysadených „stromov“ javí v úplne inom – iba marketingovom svetle…
Druhú skupinu podnetov ktoré som od Vás dostal a ktoré boli podstatne nástojčivejšie z Vašej strany je dianie okolo „revitalizácie“ parkovísk na Kollárke (CI.). Bol som sa na mieste pozrieť a som naozaj prekvapený ako Mgr. et Mgr. Wolf plytvá verejnými zdrojmi len pre to, aby sa „predviedol“. Rozbúrať parkoviská s asfaltovým krytom v dokonalej kondícií (opravené pred pár rokmi) vrátane dokonalého a bohato predimenzovaného podložia v podobe betónových dosiek – to dokáže naozaj len hlupák. Prepáčte za výraz, ale naozaj som nenašiel žiaden iný vhodnejší, ktorý by pritom dostatočne charakterizoval tento počin. Odôvodňovať likvidáciu dobrých parkovísk tým, že sa prerobia na „vodozádržné“ je z môjho pohľadu iracionalita hraničiaca s neschopnosťou a hlúposťou, ktoré v konečnom dôsledku priamo stojí nás Dubničanov desaťtisíce eur a dôsledky tohto rozhodnutia budú pociťovať nasledujúce generácie.
Pôvodné (asfaltové) parkoviská síce odvádzajú dažďovú vodu do kanalizačnej siete, spolu s ňou ale odvádzajú aj uniknuté palivá, mazivá a iné prevádzkové kvapaliny. Mestská kanalizácia je ale vyvedená v čističke odpadových vôd, ktorá je dobre vybavená na to aby túto „mastnotu“ dostatočne separovala od dažďovej vody. V prípade tohto „vymysleného zeleného huncútstva“ dochádza k pomalej, ale sústavnej kontaminácií pôdy a podzemných vôd. Ku „koktailu“ prevádzkových kvapalín treba prirátať aj obrovské množstvo soli, ktorá sa z odstavených automobilov dostáva priamo do podložia a postupne aj do podzemných vôd.
A to nespomínam už možnosť poruchy, keď unikne z motorového vozidla naraz celé množstvo motorového oleja, či paliva. Počas môjho pôsobenia v TSM si pamätám niekoľko takýchto krízových situácií, ktoré sme riešili, alebo ich ➡ riešili privolaní hasiči zdanlivo celkom triviálne – rozsypaním potrebného množstva látok absorbujúcich uniknuté kvapaliny (napríklad perlit, môže byť aj obyčajný piesok) a následným pozmetaním a odvozom na ekologickú likvidáciu takto vzniknutého odpadu.
Opäť si pre lepšie pochopenie problému pomôžem príkladom. Predstavte si že zo zaparkovaného auta vytečie 5 litrov motorového oleja a na „vodozádržnom“ parkovisku sa dostáva okamžite do podložia… Jediným spôsobom ako zlikvidovať takúto enviromentálnu katastrofu je rozobrať značný kus parkoviska, vykopať celé podložie do potrebnej hĺbky a odviesť ho na zákonom predpísanú likvidáciu. Opraviť a zhutniť podložie a opäť uložiť betónové dlaždice…. čo sú tisíce, až desaťtisíce eur. Celú túto problematiku môžem zhrnúť a svoje tvrdenia aj pre tých najzarytejších odmietačov faktov oprieť o printscreen z odborného článku. Lebo 1 liter oleja je schopný znečistiť až 1 milión litrov vody.
z.J.
/glosa/
Vo štvrtok, v piatok a ešte aj dnes v pondelok – 8.8.2022 som pozeral s akou vervou šintujú (oškrabávajú zelinu) a zametajú potrestaní z nápravno-výchovného ústavu krajnice, chodníky a dlažbu v časti komunikácie od Hurbanovej ulice ku zdravotnému stredisku a priľahlej časti Námestia Matice slovenskej. Pobavilo ma to v kontexte dávnejšieho PR článku z mesta o tom, ako sme zakúpili (za viac ako 18 tisíc bez DPH) stroj, ktorý parou bude odburiňovať naše mesto, aby sme už nepoužívali chémiu – chceme byť predsa ECO, TOP, IN, SMART a COOL!!!
Každý kto sa tomu trošku rozumie vie, že šlo iba o vyhodené peniaze (v zmysle „odburiňovania“) a hlavne o PR na účet verejných zdrojov (peňazí z mestskej kasy). Preto som sa ani nečudoval keď som videl zamestnanca TSM, ktorý cca pred dvomi týždňami striekal krajnice na celej Ulici športovcov – na 99 percent totálnym herbicídom (usudzujem podľa výsledku jeho práce), ktorý môžete poznať aj pod názvom Glyfosát, alebo Roundup. Asi nečítal PR článok mesta, že MY v Dubnici nad Váhom už túto kontroverznú chémiu používať nebudeme! A evidentne toho nečítal viac, najmä nie o Glyfosáte a o tom ako by sa mal správne aplikovať pri takomto masívnom nasadení. Inak by určite použil aj potrebné ochranné pomôcky (dúfam že už neplánuje potomstvo). To že tento „parný stroj“ bolo iba drahé PR, som naznačil aj vo FB príspevku v 2021 roku.
Fakt že na túto aktivitu mesta majú vplyv blížiace sa voľby, je dúfam zrejmý a nie je o ňom pochýb. Stačí si popozerať dokumentujúce fotografie „mestského majetku“ z prázdnin minulého (2021) roku, okolo ktorého denne chodilo vedenie TSM… alebo pozrieť realitu v staršom príspevku o „komunikácií“ s mestom a porovnať z dneškom 🙂
Nadchádzajúce voľby mali zásadný vplyv aj na zametanie mesta po zimnej údržbe, kedy sme sa konečne po štyroch rokoch dočkali uspokojivého výsledku. Ak by mal niekto krátku pamäť, dovolím si pripomenúť zopár príspevkov na túto tému. Napríklad v 2020 roku, kedy sa naše „nové“ vedenie mesta dokonca uchyľovalo ku klamstvám a podvádzaniu… Určite zaujímavo dokresľuje realitu napríklad aj príspevok o schodoch na Námestí sv. Jakuba…
PR správami mesta Dubnica nad Váhom zaoberajúcimi sa čistotou a stavom verejnej zelene som sa zaujímal aj vo FB príspevku 12. júna 2021… Možno má štatisticky priemerný volič krátku pamäť. Našťastie mne zatiaľ slúži obstojne a tak Vám s čistým svedomím môžem priniesť aj túto glosu. 😉
z.J.
Veľmi často píšem vo svojich príspevkoch o politickom marketingu, o prekrúcaní, skresľovaní reality, nadhodnocovaní, podsunutí jednostranného pohľadu a často až nepravdy. O priamom, či podprahovom ovplyvňovaní potencionálnych voličov. Preto považujem za dobré priniesť trošku svetla aj k tejto téme, o metódach a prostriedkoch ktoré sú v politickom marketingu používané a „aplikované“ v našich lokálnych podmienkach.
Asi najstaršou technikou marketingu, spôsobom ako ovplyvniť „ostatných“ je princíp tzv. KLAKY, keď už v dávnej minulosti pochopil autor divadelného diela, že ak sa po skončení premiéry (ktorá mala aj najzásadnejší vplyv na kritiku) po spadnutí opony postavilo zopár ľudí, ktorí začali freneticky tlieskať a kričať „bravó“, pripojili sa z hľadiska ďalší.
Aj keď neboli až tak presvedčený o výnimočnosti diela, alebo ich príliš nezaujalo, predsa len sa postavili. Môže za to tzv. „stádovitý“ efekt (to nie je urážka, ale oficiálny názov vlastnosti) a strach „byť iný“. Veď čo ak ten, čo s takými ováciami prejavuje nadšenie, je odborník …a ja by som bol tým pádom zahanbený, pozerali by sa na mňa že tomu nerozumiem, nechápem umelecké dielo… A tak aj keď sa mnohým divadelný kus príliš nepáčil, predsa sa nechali strhnúť autorom diela, či majiteľom divadla zaplatenými FIGURANTMI, tiež sa postavili a tlieskali.
Lebo FIGURANTI sú spolu s KLAKOU najčastejšími metódami politického marketingu, ktorý v súčasnosti ovláda najmä sociálne siete a tieto metódy sú spolu navzájom prepojené. Len v tomto prípade nejde o potlesk a výkriky „bravó“, ale o manipuláciu, podsunutie myšlienok, glorifikáciu a oslava toho správneho subjektu, kandidáta, či politickej strany.
A tak môžeme na verejných akciách, či na sociálnych sieťach od rôznych FIGURANTOV počuť či čítať oslavné ódy typu:
Náš XY primátor, prezident, predseda, kandidát – ty si najlepší! Všetci sa musíme skloniť pred Tvojou veľkosťou, múdrosťou, Tvojou prácou pre blaho nás všetkých! Ty si urobil naše mesto, našu krajinu, náš územný celok lepším, krajším, ľudí šťastnejšími a spokojnejšími! Nik a nič Ťa nedokáže nahradiť, Ty si jediný čo nás môže viesť k svetlejším zajtrajškom!
Druhou úlohou figurantov je za každú cenu, aj proti faktom a realite dehonestovať opozičné, či nepohodlné a dokonca kritické názory! Iný ako „správny“ názor sa netrpí! A keď sa nedajú dehonestovať fakty, v takom prípade figurant dehonestuje osoby, spôsob, alebo médium s týmito faktami.
FIGURANT je človek, ktorý:
Námestie – asi najrozšírenejšia téma v Dubnici nad Váhom. Aj preto, že bola použitá a nebojím sa použiť výraz „zneužitá“, už pred komunálnymi voľbami 2018… Dovolím si k tejto téme niečo napísať aj ja. Písal som síce k nej už veľmi veľa komentárov pod rôznymi príspevkami, či inými komentármi na FB, ale aj tak si myslím že si táto téma zaslúži konečne ucelené zhrnutie. Najmä preto, že stále stretám ľudí, ktorí sú ovplyvnení polopravdami, zavádzaním a skreslenými informáciami.
HISTÓRIA:
Námestie v Dubnici nad Váhom pred rekonštrukciou tvorili štyri elementy. Prvým bolo veľké betónové parkovisko pred OD Fix, z rozlámaných a zaolejovaných dlaždíc. Predsa len si pamätalo dobu, keď boli vo väčšine na ňom parkované autá ešte z predrevolučných dôb, ktoré často „nešetrili“ olejom a nechávali po sebe mastné stopy. Jediným skrášľujúcim prvkom boli veľké plechové kvetináče v drevených oplôtkoch.
Kvetináče zároveň oddeľovali parkovisko od druhého elementu – priebežnej komunikácie. Asfaltová cesta po celej dĺžke plochy v strede mesta (tvoriacej dnes námestie), od parčíku so sochou Panny Márie až po privádzaciu komunikáciu k OD Lidl bola v minulosti hojne využívaná tiež ako odstavná plocha najmä pre návštevníkov nášho mesta z okolitých obcí.
Tretím elementom tohto „centra mesta“ bolo množstvo chodníkov pre peších. Niektoré boli spevnené betónovými kockami (od podchodu), ale väčšinou to boli iba krížom-krážom spontánne vyšľapané spojnice, miestami vysypané šotolinou.
Štvrtý element tvorila zeleň. V prevažnej časti tvorená trávnikom, ktorý slúžil na venčenie psov pre celé široké okolie, so všetkými následkami (vtedy nebolo zvykom zbierať výkaly po štvornohých miláčikoch), občas na usporiadanie verejnej akcie a s obľubou využívaný prevádzkovateľmi putovných atrakcií – kolotočov, strelníc, húsenkových dráh… Vzrastlú zeleň, pár menších ihličnanov a hlavne rozsiahlejšie porasty krovín slúžili asociálnym jedincom a ľuďom bez domova ako letné sídlo, noclaháreň a toalety zároveň.
Prišla možnosť v podobe eurofondov zmeniť tento „dedinský status“ a premeniť plochu na naozajstné námestie. Zhrniem celé dianie do pár viet. Možnosti aj podmienky boli striktne dané. Zjednodušene povedané, boli len dve. Ber… alebo nechaj. Ak by vtedajšie vedenie mesta nepristúpilo na tieto vopred určené a dané podmienky, dokonca aj v súbehu s komerčnými aktivitami, znamenalo by to odmietnutie miliónovej dotácie z eurofondov, na čo už čakali iné mestá… koniec programu dotácií bol za dverami.
SÚČASNOSŤ:
A tak vzniklo Dubnické námestie. Aj kvôli hektickým termínom, keď muselo byť skolaudované aby neprepadli peniaze z eurofondov, vzniklo niekoľko chýb, predovšetkým technologického rázu. Rátalo sa s tým že po uplynutí „ochrannej“ lehoty päť rokov mesto tieto chyby odstráni, Námestie Matice slovenskej revitalizuje a doplní tak, aby bolo vo vyhovujúcom a spôsobilom stave. Lehotu päť rokov určuje legislatíva EU ako dobu, počas ktorej sa nesmie zasahovať do predmetu dotácií, meniť jeho charakter alebo inak ovplyvňovať jeho parametre, ktoré boli uvedené v podpísanej zmluve.
To bola pôda pre vznik prvých antipatií obyvateľov Dubnice nad Váhom, ktorí nevedeli že existuje táto ochranná lehota a pripisovali „nečinnosť“ pri odstraňovaní technických závad laxnosti, či neochote riešiť veci vedeniu mesta. Žiaľbohu aj informácie o tom že mesto plánuje zrekonštruovať a teda vylepšiť námestie a odstrániť všetky vady, neboli s dostatočným dôrazom predostreté verejnosti. Môžeme si položiť otázku: Kto mal a prečo dostatočne razantne neinformoval verejnosť v tomto, ale aj iných prípadoch… ja odpoveď viem…
Cyklotrasa z Chobotu do Prejty bude myslím teraz dosť horúca téma a nie len kvôli počasiu. 🙂 Písal som o nej aj na web stránke i-dca a téme som sa venoval aj po poklepaní Potemkinovského pomníčku na FB profile…
Dnes sa roztrhlo vrece s Vašimi podnetmi a pripomienkami. Z viacerých vyberám dve správy a jednu fotografiu, ktoré som anonymizoval a ktoré myslím dostatočne ilustrujú situáciu (po ťuknutí na náhľad sa zobrazia).
Nebudem už písať môj názor na cyklotrasu. Ten si môžete pozrieť v odkazoch v úvode príspevku. Vyjadrím iba počudovanie nad tým, že na oficiálnych informačných kanáloch nebola v predstihu zverejnená správa o tom, že cesta bude blokovaná, v akom čase a na ako dlho (v čase písania tohto príspevku takáto informácia zverejnená nebola). Je to exaktný príklad neschopnosti a nekompetentnosti. Čo ale očakávať od človeka, ktorý sa potrebuje „ukázať“ a presadí preto asi najhorší možný variant cyklotrasy len pre to, že má tú moc…
V čase prestávky v práci som sa cez stavenisko dostal na druhú stranu aj osobným automobilom. V čase práce bagra to zrejme ale možné nie je. Vo fotogalérií nájdete pár aktuálnych obrázkov…
z.J.
V januári bol tomu rok, čo som sa venoval presne takejto istej téme. Aj v týchto dňoch sme si na web stránke mesta a na oficiálnych profiloch mesta mohli prečítať, že ocenenie od Rady Európy prevzala prostredníctvom Mgr. et Mgr. Wolfa znovu.
V prvom rade by sme si mali vysvetliť pojmy. Aj keď sa niekto marketingovo snaží navodiť dojem, že toto ocenenie udelila Rada Európy, myslím si že realita je úplne iná. Toto tvrdenie vysvetľujem a opieram o fakty v nasledujúcich odstavcoch.
Poznámka autora: Je dosť pravdepodobné, že „Rada Európy“, teda jej členovia ani nevedia že nejaká Dubnica nad Váhom existuje.
Toto ocenenie fakticky udelilo občianske združenie „Dobrý úradník“ za absolvovanie programu ELoGE, vedeného partnermi Rady Európy…
Poznámka autora: Pre lepšie pochopenie paralela – študent ktorý dostane od školy ocenenie za dobré študijné výsledky nedostal ocenenie od ministerstva školstva. Aj keď je ministerstvo najvyšším riadiacim orgánom a rovnako vyhlasovateľom, zdrojom a garantom učebných osnov a maturitných otázok…
Téma ktorú Vám teraz ponúkam nie je novou témou, v kuloároch mesta, mestského zastupiteľstva a záujmových skupín rezonuje už dlhší čas. Tí ktorí problematiku mestského múzea sledujú dlhodobo, tí vedia. Keďže ju chcem ale zrozumiteľne vysvetliť širokej verejnosti v Dubnici nad Váhom, vyžadovala si značné úsilie a množstvo investigatívnosti. Venoval som sa jej niekoľko dní, kedy som študoval a aby som pre objasnenie zhrnul všetky fakty z verejne dostupných informácií a dokumentov.
Primárne vychádzam z (nateraz) poslednej zverejnenej správy na web stránke a FB profiloch mesta, najmä FB profile Mgr. et Mgr. Wolfa:
Tento príspevok Mgr. et Mgr. Wolfa a asi aj celé udelenie ocenenia bolo podľa mňa a mnohých znakov iniciované a zinscenované ako oponentúra viacerým zásadným kritickým výhradám laickej, ale aj odbornej verejnosti, ako aj výsledkom uskutočnenej kontroly (a reakcií z nej vyplývajúcich) v múzeu. Ako „marketingový protiútok“ a vyslovene iba účelová obhajoba.
Nakoľko takmer všetky skutočnosti ktoré v príspevku postupne uvediem boli a sú Mgr. et Mgr. Wolfovi dobre známe, mám preto podozrenie že z jeho strany ide o úmyselnú manipuláciu, zavádzanie a klamstvá.
To že „vedenie“ nášho mesta má veľké problémy s číslami je fakt, ktorý som už viac krát flagrantne dokázal. Kľudne sa stane že v materiáloch mesta len tak lieta 100 tisíc eur, antidatujú verejné listiny, alebo zamenia hmotnostnú jednotku T (tonu) za KG (kilogram) a z 2000 ton sa obratom stanú 2 tony. O tom všetkom som už písal. Preto považujem naozaj iba za úsmevnú perličku fakt, že v oficiálnom výstupe mesta je zamenený a posunutý dátum otvorenia zberného dvora o mesiac, ktorý tak podľa tohto materiálu nemá byť zatvorený iba jeden deň, ale celý mesiac…
Už menej úsmevnými sú čísla, ktoré sa objavujú v povinne zverejnených dokumentoch a dotýkajú sa priamo verejných financií. Jednou z takýchto perličiek je aj nákup tlačiarne pokladničných dokladov za 1072,8 eura (zdroj – web stránka mesta):
Pritom identická tlačiareň, s rovnakými parametrami sa dá aj s dopravou v cene bežne nakúpiť za MAXIMÁLNU cenu, teda najdrahšie ako sa mi podarilo nájsť za 576,70 eura, teda cca za polovicu (zdroj – heureka.sk):