Politický marketing – II.

Už od začiatku „vlády nového vedenia mesta“ som blokovaný na oficiálnych FB profiloch a informačných kanáloch mesta. Teda okrem web stránky dubnica.eu. To sa totiž nedá 😊

Príčina je jasná, žiaden vážne znejúci proti názor, či hlas poukazujúci na to že realita je až príliš vzdialená od toho čo sa nám v rámci politického marketingu snažia ukázať sa netrpí. Preto musím opäť využiť tento spôsob, aby som mohol zareagovať na klamstvá, či zavádzanie, ktoré okrem iného dehonestujú prácu a urážajú desiatky ľudí ktorí sa podieľali na rozvoji mesta Dubnica nad Váhom v minulosti.

Opäť zopakujem že marketingová stratégia „nič sa neurobilo“ bola nasadená dlho pred komunálnymi voľbami v 2018 roku. Žiaľbohu doznala značný stupeň úspechu, aj keď to nie je pravda (dokážem neskôr, v pokračovaní tohto príspevku). Nik v tom čase totiž nerobil ani zlomok cirkusu okolo všetkého čo sa udialo, či budovalo, ako sa robí teraz. Dnes (aby sa navodil dojem koľko sa toho urobilo) všetko dookola a donekonečna sa „propaguje“. Určite nie je výnimkou keď o jednej a tej istej veci (možno z iného uhla pohľadu) budete v čase a zo všetkých strán vidieť videá, fotografie a čítať, či počuť 5, 6, 7 či viac krát … Treba si uvedomiť že takýto agresívny marketing stojí priamo, či nepriamo desaťtisíce eur mesačne a sme to MY kto sa skladáme, aj na predvolebný marketing „istej“ osobe!

A aj keď sa už „všetko skončilo a investícia odovzdala do užívania“, kvôli marketingu sa vraciame aspoň v spomienkach Mgr. et Mgr. Wolfa na to čo sa udialo a na čo je hrdý… Z každej, aj úplne bežnej, samozrejmej a triviálnej záležitosti sa robí div nie senzácia, výrazne sa nadhodnocuje jej význam, či dopad a dokonca často naše vedenie mesta zachádza za hranicu fabulácií a neprávd.

Aby som pomohol pochopiť aj povrchnejšiemu čitateľovi to čo som napísal, pomôžem si (ako už nespočetne krát) príkladom: Svojho času boli sociálne siete a mediálny priestor zaplavený informáciou o tom že „mesto“ zriadilo „dopravné ihriská“. Iste že pekným (s tým súhlasím aj ja) spestrením asfaltovej hracej plochy sa táto stala zaujímavejšou pre deti, minimálne do času než sa aj táto „atrakcia“ stane všednou. Splnila ale účel a vyvolala chvíľkový WAU efekt. Rozprávať ale o „dopravnom ihrisku“ je minimálne značne nadhodnotené a skôr si myslím a dovolím si to označiť ako účelovú manipuláciu až klamstvo. Takto namaľovaná plocha totiž nespĺňa asi ani jediný atribút zariadenia (slúžiaceho primárne pre dopravnú výchovu) ktoré môže mať oprávnene názov „dopravné ihrisko“. A ak by predsa niekto chcel oponovať tomu čo tvrdím, tak si opäť pomôžem príkladom, ktorý by mohol pochopiť skutočne asi každý – aj ja som si doma v detskej izbe zriadil dopravné ihrisko…


Zaujímavým faktom pre mňa je skutočnosť, že som k uvedenej činnosti nikde nenašiel v povinne zverejňovaných dokumentoch – objednávkach, zmluváchfaktúrach jedinú zmienku. Skúste pohľadať aj Vy, ja som možno iba zle hľadal a Vy budete úspešnejší!


V inkriminovanom čase omaľovania detských ihrísk podľa činnosti zodpovedal jediný záznam, zmluva na obnovu vodorovného dopravného značenia za 21.432 eur.


Poďme ale k meritu veci, k nepravdám a zavádzaniu. Hneď úvodom nevynechám Mgr. et Mgr. Wolfa. Pozrime sa na to čo tvrdí na svojom FB profile:


V prvom rade má pani Svetlanská podľa mňa pravdu, viac ako dva roky sa v Dubnici nad Váhom takmer nič nespravilo! Mgr. et Mgr. sa oháňa viac ako 100 investičnými akciami ktoré realizoval. V prvom rade by bolo pekné aby konečne priznal že tie najväčšie investície iba zdedil po predchádzajúcom vedení – finančne (spoluúčasť aj fondy EU) aj projektovo pripravené na realizáciu. Toto pripisovanie si cudzích zásluh nie je pekné a dokonca kradnutie myšlienok a vydávanie cudzích nápadov za vlastné (čím je toto vedenie povestné) a dokonca tým iniciovať prebratie ocenenia … je naozaj trápne a za hranicou akejkoľvek akceptovateľnosti. Ale nevzbudzuje to vo mne žiadne prekvapenie a nerobím si o morálnom kredite tohto pána žiadne ilúzie. Vzhľadom na nielen mne, ale aj na všeobecne známe skutočnosti. Ja totiž „morálny kredit“ považujem za jeden z najdôležitejších predpokladov pre výkon verejnej funkcie a zvlášť funkcie primátora, či starostu. Nebudem opäť zachádzať do detailov, to by tento príspevok bol veľmi dlhý, veď všetko potrebné k veci som už písal. Len doplním prečo v tom príspevku v odkaze je písané o našetrenej sume Ing. Gašparíkom 6,6 milióna a neskôr som rozprával, či písal o sume cca 7,5 milióna eur. Ide o jednoducho vysvetliteľný fakt. Viac ako šesť a pol milióna už bolo v rezervnom fonde mesta a keď Mgr. et Mgr. vyhral voľby na konci novembra 2018, za tento rok mu „natiekol ďalší milión“. On stihol v tom čase akurát tak dopiť volebnú kávičku a rozhliadnuť sa v kancelárií.

O relevantnosti a zmysluplnosti tvrdenia Mgr. et Mgr. Wolfa o viac ako 100 investičných akciách svedčí aj zoznam, teda to, čo tento pán ráta medzi INVESTIČNÉ AKCIE. Pre poriadok krátka ukážka ešte z jeho prvého zoznamu 40 akcií…

  • začiatok pôsobenia OZ Pro Dubnica na pomoc Dubničanom v núdzi
  • respirátory priamo do schránky 4-tisícom seniorov
  • darovanie mestského vozidla pre ŠPZ Dubina v MČ Prejta
  • vyzbieranie 115 ton objemného odpadu priamo zo sídlisk
  • séria videí Rozhýb sa, Dubnica! na aktivizáciu mládeže počas lockdownu
  • ZŠ s MŠ Pod hájom ohodnotená ako najlepšia ZŠ v celkom kraji podľa hodnotenia INEKO
  • zavedenie peších hliadok mestskej polície
  • zisk ocenenia Zlaté vedro ako najlepšie komunikujúca slovenská samospráva v Odkaze pre starostu
  • mesto ocenené Radou Európy za vysokú úroveň spravovania vecí verejných
  • aktívna účasť samosprávy v národnej kampani Do práce na bicykli

Pri zredukovaní zoznamu „viac ako 100“ investícií na naozajstné investičné akcie (opäť iba nadhodnocovanie!), ktoré napĺňajú význam tohto výrazu a zarátaní iba takých investičných akcií, ktoré sú zásluhou tohto vedenia mesta – teda Mgr. et Mgr. Wolfa a ktoré sú naozaj aj zrealizované, by toho moc nezostalo 😊. Tragikomédiou je aj to, že do tohto počtu „100 investičných akcií“ sú zarátané napríklad aj viaceré získania financovania zo zdrojov EU a následne, teda duplicitne potom aj samotný predmet financovania.

Myslím že zatiaľ stačí k statusu Mgr. et Mgr. Zaujímavé bude venovať sa aj iným aktuálnym statusom, ktoré aj keby som sa tomu neviem ako chcel brániť, môžem označiť marketingovou terminológiou „copywriting“. To ale až nabudúce…

z.J.

  

Dozvuky veternej kalamity a parkoviská na Kollárke

Od „kalamity“ síce už pár dní prešlo, dostal som ale tri správy, či podnety (jeden aj s obrázkami) že pod pláštikom odstraňovania následkov sa režú aj zdravé a schopné stromy. Ide zrejme o využitie situácie a prípravu, uvoľnenie priestoru pre ďalšie parkoviská, či iný – mnou nepoznaný zámer. Žiaľbohu neviem tento fakt relevantne posúdiť. Nebol som totiž prítomný na mieste v potrebnom čase a teda môj názor by bol vrcholne subjektívny a preto sa nevyjadrím. Dva z týchto podnetov sa ale týkali jedného a toho istého miesta, ktoré som bol aj nafotiť (a dostal som k jednému z podnetov aj obrázky) a preto si myslím že niečo na tom bude…

No Images found.

Keď som k tejto téme čítal komentáre na iných FB profiloch, našiel som v nich aj manipulatívny údaj, ktorým sa rado prezentuje aj vedenie mesta a to síce počtom vysadených stromov. Rád by som upozornil na jeden fakt, že veľká časť z tejto výsadby, aj ako náhrada za vyrezané autochtónne (domáce) druhy, bola realizovaná často introdukovanými (nepôvodnými) druhmi malého vzrastu, či rôznymi kultivarmi. Najmä hybridné verzie stromov predstavujú veľmi slabú náhradu za autochtónne druhy, nakoľko svojim objemom predstavujú často iba zlomok „zelenej hmoty“ pôvodných druhov a neraz by sme museli za pôvodný strom vysadiť aj viac ako desiatku hybridných verzií.


Pre pochopenie uvediem príklad ktorý môžete vidieť v aj našom meste. Ide o lipy v okolí kaštieľa a v parku, ktoré svojim vzrastom vysoko (cca 1/4) presahujú strechu kaštieľa. Môžete ich porovnať s vysadenými lipami po obvode Námestia Matice slovenskej, ktoré väčšie zásadne už nikdy nebudú! Teda ak by sme chceli položiť priamu úmeru medzi takéto stromy (a očakávané vlastnosti), v prípade náhradnej výsadby by sme museli rátať možno aj viac ako s dvomi desiatkami takýchto hybridných verzií. V tomto uhle pohľadu sa udávaný počet vysadených „stromov“ javí v úplne inom – iba marketingovom svetle…

Druhú skupinu podnetov ktoré som od Vás dostal a ktoré boli podstatne nástojčivejšie z Vašej strany je dianie okolo „revitalizácie“ parkovísk na Kollárke (CI.). Bol som sa na mieste pozrieť a som naozaj prekvapený ako Mgr. et Mgr. Wolf plytvá verejnými zdrojmi len pre to, aby sa „predviedol“. Rozbúrať parkoviská s asfaltovým krytom v dokonalej kondícií (opravené pred pár rokmi) vrátane dokonalého a bohato predimenzovaného podložia v podobe betónových dosiek – to dokáže naozaj len hlupák. Prepáčte za výraz, ale naozaj som nenašiel žiaden iný vhodnejší, ktorý by pritom dostatočne charakterizoval tento počin. Odôvodňovať likvidáciu dobrých parkovísk tým, že sa prerobia na „vodozádržné“ je z môjho pohľadu iracionalita hraničiaca s neschopnosťou a hlúposťou, ktoré v konečnom dôsledku priamo stojí nás Dubničanov desaťtisíce eur a dôsledky tohto rozhodnutia budú pociťovať nasledujúce generácie.

« z 2 »

Pôvodné (asfaltové) parkoviská síce odvádzajú dažďovú vodu do kanalizačnej siete, spolu s ňou ale odvádzajú aj uniknuté palivá, mazivá a iné prevádzkové kvapaliny. Mestská kanalizácia je ale vyvedená v čističke odpadových vôd, ktorá je dobre vybavená na to aby túto „mastnotu“ dostatočne separovala od dažďovej vody. V prípade tohto „vymysleného zeleného huncútstva“ dochádza k pomalej, ale sústavnej kontaminácií pôdy a podzemných vôd. Ku „koktailu“ prevádzkových kvapalín treba prirátať aj obrovské množstvo soli, ktorá sa z odstavených automobilov dostáva priamo do podložia a postupne aj do podzemných vôd.

A to nespomínam už možnosť poruchy, keď unikne z motorového vozidla naraz celé množstvo motorového oleja, či paliva. Počas môjho pôsobenia v TSM si pamätám niekoľko takýchto krízových situácií, ktoré sme riešili, alebo ich ➡ riešili privolaní hasiči zdanlivo celkom triviálne – rozsypaním potrebného množstva látok absorbujúcich uniknuté kvapaliny (napríklad perlit, môže byť aj obyčajný piesok) a následným pozmetaním a odvozom na ekologickú likvidáciu takto vzniknutého odpadu.

Opäť si pre lepšie pochopenie problému pomôžem príkladom. Predstavte si že zo zaparkovaného auta vytečie 5 litrov motorového oleja a na  „vodozádržnom“ parkovisku sa dostáva okamžite do podložia… Jediným spôsobom ako zlikvidovať takúto enviromentálnu katastrofu je rozobrať značný kus parkoviska, vykopať celé podložie do potrebnej hĺbky a odviesť ho na zákonom predpísanú likvidáciu. Opraviť a zhutniť podložie a opäť uložiť betónové dlaždice…. čo sú tisíce, až desaťtisíce eur. Celú túto problematiku môžem zhrnúť a svoje tvrdenia aj pre tých najzarytejších odmietačov faktov oprieť o printscreen z odborného článku. Lebo 1 liter oleja je schopný znečistiť až 1 milión litrov vody.

z.J.

DUTAF Rock fest 2022 – IV.

Záverečná štvrtá séria 60 fotografií…. z časti ktorej som sa zúčastnil. Na záver som ich popoťahoval trochu inak 🙂

« z 5 »

DUTAF Rock fest 2022 – III.

Tretia séria 60. obrázkov…

« z 5 »

DUTAF Rock fest 2022 – II.

Druhá séria 60 obrázkov…

« z 5 »

DUTAF Rock fest 2022 – I.

Prvých 60 obrázkov, trochu popoťahovaných 🙂

« z 5 »

Poobedie s rybármi a hasičmi z Dubnice a Prejty.

Konečne mi okolnosti a čas dovolili dorobiť obrázky z „Poobedia s rybármi a hasičmi“…

« z 14 »