Polopodzemné kontajnery

Keď v našom meste pred pár rokmi jeho vedenie ( Mgr. et Mgr. Wolf ) zavádzalo polopodzemné kontajnery, bolo nám perom a ústami „vedenia“, vtedy ešte slečnou Rezákovou, predstavený scenár, aké to bude fantastické s čistotou a zápachom kontajnerov a lokality, ako bude zamedzené „odpadovej turistike“, ako prestanú vznikať „skládky“ KO popri stojiskách a aké úspory to nášmu mestu a hlavne jeho obyvateľom prinesie.

Už vtedy som sa niekoľkokrát ozval, že to je iba marketing a „sny“ ľudí ktorý sa nikdy nestretli s takouto a touto problematikou (nerozumejú tomu).  

Realita dnešných dní, spolu s odstupom času mi dali za pravdu:

  1. Jediným prínosom (ekonomickým) mal byť nižší počet vývozov a teda znížené náklady na vývoz KO (komunálneho odpadu). Nikto ale nekvantifikoval túto skutočnosť a ani mesto, či organizácia poverená nakladaním s odpadom – TSM Dubnica nad Váhom sa nikde „nepochválili“ (verím že tak teraz časom urobia, keď si prečítajú!) aký reálny prínos bol v tejto oblasti. Najmä preto, že za ten čas ktorý máme polopodzemné kontajnery pre našu bytovku, sa X krát (naozaj veľa krát) z rôznych príčin (z mojej strany subjektívne, lebo pravdu nám neprezradia, asi najčastejšie kvôli poruchám uzatváracích mechanizmov a techniky) rozvážali, vyprázdňovali a opäť sťahovali klasické kontajnery na niektorú zo zložiek KO. To je FAKT.
  2. Druhým marketingovým „ťahákom“ v tých časoch, bolo pertraktovanie úspor obyvateľov. FAKTOM ale je, že odvtedy sa minimálne 2x zvyšovali „poplatky za smeti“ pre obyvateľov Dubnice nad Váhom a v realite neušetrili (dokázateľne, nie marketingovými manipuláciami!) ani cent!!! Prípadné úvahy „vedenia mesta“ že zvyšovanie by muselo byť inak razantnejšie, sú (či by boli) na úrovni špekulácií a blábolov. Naopak, keď pozerám v povinne zverejňovaných dokumentoch faktúry za vývoz KO, ktoré platí mesto spoločnosti TSM, tak nevidím žiadne úspory, naopak vidím plazivé priemerné zvyšovanie ceny za vývoz KO a vidím že nielen občan, ale ani mesto neušetrilo… ani cent 😊
  3. Tretím ekonomickým faktorom, ktorý musíme brať na zreteľ ak chceme hodnotiť ekonomiku, je kompletná obstarávacia cena a náklady na prevádzku, počínajúc financovaním projektov jednotlivých stojísk, nákupom techniky až po samotné vybudovanie stojísk polopodzemných kontajnerov. Tieto náklady môžeme už rátať v jednotkách miliónov eur. Preto tvrdím že kvázi „úspory“ pri vývoze KO sú veľmi marginálne, len zlomkom v porovnaní s tým „čo to stojí“, Ale však… občan zaplatí 😊
  4. FAKTOM je aj to, že polopodzemné kontajnery nepomohli a nevyriešili ani logistiku nakladania s KO. K trom spôsobom vývozu pribudol štvrtý a nie je žiadna nádej na zmenu. Systém polopodzemných kontajnerov je totiž efektívne schopný pokryť len časť mesta, teda pôvodné spôsoby vývozu KO zostávajú a zostanú.
  5. O tom aká je realita so zápachom a čistotou, že sa vlastne nič nezmenilo, ani vo vzniku „skládok“ okolo kontajnerov, sa môžete presvedčiť na pár obrázkoch, ale aj v každodennej realite. Kontajnery sú hnusné – špinavé, nikto ich za celý čas neočistil a zapácha to v ich okolí rovnako ako predtým (možno teraz ich už niekto očistí, za pár dní, či týždňov, ako tie autobusové zastávky).
  6. Od začiatku zavedenia polopodzemných kontajnerov tieto sprevádzajú bolesti so zle fungujúcimi, či nefunkčnými mechanizmami uzamykania. Často sa niektoré, inokedy zasa iné kontajnery nedajú otvoriť (len na našom stojisku už niekoľkokrát riešené pracovníkmi dodávateľskej firmy). Čo má vplyv na zhoršenú úroveň vytriedenia KO. Viackrát som bol svedkom ako obyvateľ priniesol vytriedený KO (napr. kovy a tetrapaky) a keď nedokázal ani po niekoľkých pokusoch otvoriť príslušný kontajner, zbavil sa (vo väčšine prípadov) svojho odpadu tak, že ho šmaril do zmesového…
  7. Aj dnes máme na stojisku polopodzemné kontajnery, ktoré majú vadný, či im chýba časť uzamykacieho mechanizmu a nedajú sa uzamknúť – čo bol jeden z najdôležitejších markeningových argumentov. Napadlo ma, či práve toto nie je riešenie „vedenia mesta“ a dodávateľskej organizácie na problém poruchovosti uzamykacích mechanizmov! 😆 😀 😎 


Toľko moja úvaha, súhrn faktov a postrehov k tejto téme. Kľudne sa môžete vyjadriť aj vy (ale k téme!), tu dolu, alebo sa môžete vrátiť na FB i-Dca a vyjadriť svoj názor a skúsenosti v debate tam.

z.J.

Hrady Revište a Šášov

Koncom júla sme si spravili s manželkou na hrady Revište a Šášov. Deň sme zakončili na Dvore v Lehôtke … Fotografie z výletu možno inšpirujú aj Vás 😀 

No Images found.

Banská Štiavnica

Od 30. mája do 1. júna, teda tri dni som s manželkou strávil v Banskej Štiavnici. Aj keď počasie bolo divné, skôr taký apríl pomiešaný s letným búrkovým obdobím, mali sme šťastie a nezmokli sme. O to viac sme si ale užívali tohto pekného kúta Slovenska a obdivovali mesto, Kalváriu, Starý a Nový hrad a navštívili sme aj štiavnické podzemie – štôlňu Bartolomej.
Naše kroky a zážitky môžete sledovať v dosť bohatej fotogalérií 🙂

« z 30 »

Nová parkovacia politika.

Konečne sme sa dočkali. Po zvýšení (1)daní, (2)poplatkov za komunálny odpad, prišlo konečne aj na zavedenie (3)parkovacej politiky, ktorej súčasťou bude aj spoplatnenie parkovania v našom meste. Uvidíme už iba akým spôsobom a v akej forme 😊 – všetko bude záležať na tom, akú parkovaciu politiku a z ktorého Slovenského mesta naše „vedenie“, či mestom zaplatená agentúra skopírovala a nakoľko ju budú schopní transformovať pre špecifické podmienky Dubnice nad Váhom.

Dočkali sme sa a to aj napriek tomu, že pred komunálnymi voľbami Mgr. et Mgr. Wolf (filigránsky) tvrdil že ide iba o fabuláciu… Nie nešlo o fabuláciu. Toto som tvrdil a moje tvrdenia prevzali aj niektorí kandidáti za poslancov do mestského zastupiteľstva práve na základe faktov – zo zákona povinne zverejnených dokumentov, na základe informácií od zamestnancov mesta a aj na základe „čítania pod riadkom“ a chápania kontextu predchádzajúcich vyjadrení „vedenia mesta“…

Mgr. et Mgr. Wolf tak vlastne v predvolebnom súboji označil protikandidátov svojho „Wolf teamu“ za klamárov. Tým ich poškodil a na základe tohto svojho manipulatívneho zavádzania získal pre „svojich“ a seba nefér výhodu…

Je čas, aby sa Mgr. et Mgr. Wolf verejne sa ospravedlnil obyvateľom Dubnice nad Váhom a aj vtedy kandidujúcim jednotlivcom, ktorí boli týmito predvolebnými klamstvami a zavádzaním poškodení!

Poďme ale späť k horúcej téme, ktorú ohlásilo samo mesto,  preto tentoraz určite nepôjde o „fabuláciu“ 😀 Pokúsim sa celú tému podať aj pre nezasvätených čitateľov čo najjasnejšie a pre  jednoduchšie pochopenie ju štrukturalizujem. Samozrejme ju podám „mojim štýlom“ – priamym pomenovaním skutočností a bez chorobnej politickej korektnosti. Ja sa nepotrebujem a ani nemám vo zvyku pretvarovať 😊:

  1. V prvom rade podotknem, že mesto síce „deklaruje“ snahu o verejnú diskusiu formou hľadania riešenia v problematike parkovania, ale v tom čo predviedlo tvrdím, že ide opäť iba o zavádzanie. Nejde im o verejnú diskusiu. Ide iba o vyslovene politický marketingový ťah. Vedenie mesta – Mgr. et Mgr. Wolf sa asi bojí, že pri takto pálčivej téme sa verejnosť a verejná mienka obráti znovu masívne proti nemu, rovnako ako v prípade pokusu o odstránenie historických vstupných monumentov nášho mesta.

  2. Mgr. et Mgr. Wolf sa iba snaží zostať „ňuňuňu a ružovučký“, aby sa vina, morálna zodpovednosť a „trestné body“ za jeho rozhodnutie (a tým aj za predvolebné zavádzanie) rozpustili vo verejnej diskusií, ktorú ako predpokladám, ovládnu pripravení priaznivci nejakej formy zavedenia novej parkovacej politiky. 😊 Napríklad takticky sa v takýchto prípadoch zúčastňujú, akože na strane občanov, poslanci z iných volebných obvodov ako z toho, v ktorom sa stretnutie koná, alebo ľudia, ktorí sú nejakým spôsobom (najmä finančne) prepojení na „vedenie mesta“ 😊.

  3. Že „vedeniu mesta“ nejde o verejnú diskusiu k problematike, ale ide iba o strategický politicky marketingový ťah zo strachu o (vopred daný) výsledok, svedčí viac faktov:

    a.) „Vedenie mesta“ nepredstavilo včas a ani v najhrubších črtách žiadnu stratégiu, tobôž viac možných variantov zavádzanej parkovacej politiky, ktoré by si Dubničania mohli preštudovať, vyjadriť sa k nim a podať k nim námietky, doplňujúce a pozmeňujúce návrhy na stretnutiach, či tento plán v podstate odmietnuť. Pritom je jasné aj hlupákovi, že takýto návrh parkovacej politiky už „leží na stole vedenia mesta“!

    b.) Z tohto dôvodu nemá o čom a ani nemôže o ničom „laická verejnosť“ diskutovať. Iba odborník a človek ktorý sa už do hĺbky zaoberal problematikou, stratégiou a terminológiou parkovacej politiky, môže bezprostredne, teda priamo v diskusií, pod časovým tlakom, v strese a tréme z  verejného vystúpenia, bez zváženia a premyslenia zmysluplne zareagovať na odborne pripravené prednesené návrhy!

    c.) Preto si myslím, že diskusiu ovládnu tí, čo ju vyvolali, spolu s už (aj fundovane) pripravenými „priaznivcami“, pritom výstup a z nej sa bude mediálne a marketingovo podávať ako všeobecný konsenzus Dubničanov 😊.

    d.) Najzásadnejším faktom, ktorý stopercentne potvrdzuje moje tvrdenie, že vedeniu mesta nejde o verejnú diskusiu, ale iba o politický marketing a „podlú“ stratégiu je skutočnosť, že do dnešného dňa a momentu písania tohto príspevku k verejnej diskusií (schválne som čakal niekoľko dní), nezverejnili tento oznam na vysoko-ďaleko najsledovanejších komunikačných kanáloch – oficiálnych FB profiloch mesta a primátora mesta. Strach z verejnej mienky a následnej diskusie pod takýmto príspevkom im to nedovolil! 😀

    e.) Pritom práve diskusia na FB by priniesla neporovnateľne reprezentatívnejší názor verejnosti na plán zavedenia parkovacej politiky a aj podstatne širší diapazón návrhov, nápadov a vyjadrení. Len to by muselo vedenie mesta verejnú diskusiu naozaj chcieť a naplniť pre jej naplnenie všetky predpoklady. Ako som už spomenul, principiálne aj zverejnením nejakého konkrétneho návrhu!

  4. Pozorný čitateľ, čítajúci s porozumením, si určite všimne že článok – príspevok na web stránke mesta, ktorým Mgr. et Mgr. Wolf ohlasuje „verejnú diskusiu“ a snaží sa aj presadiť a obhájiť zavedenie novej parkovacej politiky, je neuveriteľne vágny, s manipulatívne a jednostranne a účelovo podávanými „faktami“ a snažiaci sa podprahovo manipulovať s emóciami a doslova strašením čitateľa v prospech zavedenia parkovacej politiky.

Pokračovať v čítaní

Nový most v Ilave

26. apríla došlo k opätovnému premosteniu Kočkovského kanála Váhu v Ilave, novou mostnou konštrukciou…

« z 6 »

Veľkonočný pondelok 2024 v Nitre

Chcel som Veľkú nos stráviť v kľude, pohode a inak 🙂 Vetrisko ktorý lámal konáre na stromoch a vyvracal ich, nám s manželkou pokazil zámer ísť von na bicykloch, tak sme sa vybrali na výlet do Nitry. Navštívili sme Nitriansky hrad, Kalváriu a cestou domov aj Oponický kaštiel…

Obrázky nie sú uložené celkom chronologicky. Robil som ich postupne viac dní a medzitým som „apgrejdol“ RAW editor ktorý zmenil trochu štýl pomenovania súborov a potom som to ešte domotal aj ja 🙂  Všimol som si to neskôr a už sa mi nechcelo prepisovať názov takmer 100 obrázkov 🙂

« z 13 »

22.02.2024 – protest poľnohospodárov

« z 6 »