DUTAF Rock fest 2022 – IV.

Záverečná štvrtá séria 60 fotografií…. z časti ktorej som sa zúčastnil. Na záver som ich popoťahoval trochu inak 🙂

« z 5 »

DUTAF Rock fest 2022 – III.

Tretia séria 60. obrázkov…

« z 5 »

DUTAF Rock fest 2022 – II.

Druhá séria 60 obrázkov…

« z 5 »

DUTAF Rock fest 2022 – I.

Prvých 60 obrázkov, trochu popoťahovaných 🙂

« z 5 »

Poobedie s rybármi a hasičmi z Dubnice a Prejty.

Konečne mi okolnosti a čas dovolili dorobiť obrázky z „Poobedia s rybármi a hasičmi“…

« z 14 »

O čase predvolebnom

/glosa/

Vo štvrtok, v piatok a ešte aj dnes v pondelok – 8.8.2022 som pozeral s akou vervou šintujú (oškrabávajú zelinu) a zametajú potrestaní z nápravno-výchovného ústavu krajnice, chodníky a dlažbu v časti komunikácie od Hurbanovej ulice ku zdravotnému stredisku a priľahlej časti Námestia Matice slovenskej. Pobavilo ma to v kontexte dávnejšieho PR článku z mesta o tom, ako sme zakúpili (za viac ako 18 tisíc bez DPH) stroj, ktorý parou bude odburiňovať naše mesto, aby sme už nepoužívali chémiu – chceme byť predsa ECO, TOP, IN, SMART a COOL!!!

Každý kto sa tomu trošku rozumie vie, že šlo iba o vyhodené peniaze (v zmysle „odburiňovania“) a hlavne o PR  na účet verejných zdrojov (peňazí z mestskej kasy). Preto som sa ani nečudoval keď som videl zamestnanca TSM, ktorý cca pred dvomi týždňami striekal krajnice na celej Ulici športovcov – na 99 percent totálnym herbicídom (usudzujem podľa výsledku jeho práce), ktorý môžete poznať aj pod názvom Glyfosát, alebo Roundup. Asi nečítal PR článok mesta, že MY v Dubnici nad Váhom už túto kontroverznú chémiu používať nebudeme! A evidentne toho nečítal viac, najmä nie o Glyfosáte a o tom ako by sa mal správne aplikovať pri takomto masívnom nasadení. Inak by určite použil aj potrebné ochranné pomôcky (dúfam že už neplánuje potomstvo). To že tento „parný stroj“ bolo iba drahé PR, som naznačil aj vo FB príspevku v 2021 roku.

Fakt že na túto aktivitu mesta majú vplyv blížiace sa voľby, je dúfam zrejmý a nie je o ňom pochýb. Stačí si popozerať dokumentujúce fotografie „mestského majetku“ z prázdnin minulého (2021) roku, okolo ktorého denne chodilo vedenie TSM… alebo pozrieť realitu v staršom príspevku o „komunikácií“ s mestom a porovnať z dneškom 🙂

No Images found.

Nadchádzajúce voľby mali zásadný vplyv aj na zametanie mesta po zimnej údržbe, kedy sme sa konečne po štyroch rokoch dočkali uspokojivého výsledku. Ak by mal niekto krátku pamäť, dovolím si pripomenúť zopár príspevkov na túto tému. Napríklad v 2020 roku, kedy sa naše „nové“ vedenie mesta dokonca uchyľovalo ku klamstvám a podvádzaniu… Určite zaujímavo dokresľuje realitu napríklad aj príspevok o schodoch na Námestí sv. Jakuba

PR správami mesta Dubnica nad Váhom zaoberajúcimi sa čistotou a stavom verejnej zelene som sa zaujímal aj vo FB príspevku 12. júna 2021… Možno má štatisticky priemerný volič krátku pamäť. Našťastie mne zatiaľ slúži obstojne a tak Vám s čistým svedomím môžem priniesť aj túto glosu. 😉 

z.J.

Politický marketing – I.

Veľmi často píšem vo svojich príspevkoch o politickom marketingu, o prekrúcaní, skresľovaní reality, nadhodnocovaní, podsunutí jednostranného pohľadu a často až nepravdy. O priamom, či podprahovom ovplyvňovaní potencionálnych voličov. Preto považujem za dobré priniesť trošku svetla aj k tejto téme, o metódach a prostriedkoch ktoré sú v politickom marketingu používané a „aplikované“ v našich lokálnych podmienkach.

Asi najstaršou technikou marketingu, spôsobom ako ovplyvniť „ostatných“ je princíp tzv. KLAKY, keď už v dávnej minulosti pochopil autor divadelného diela, že ak sa po skončení premiéry (ktorá mala aj najzásadnejší vplyv na kritiku) po spadnutí opony postavilo zopár ľudí, ktorí začali freneticky tlieskať a kričať „bravó“, pripojili sa z hľadiska ďalší.


Aj keď neboli až tak presvedčený o výnimočnosti diela, alebo ich príliš nezaujalo, predsa len sa postavili. Môže za to tzv. „stádovitý“ efekt (to nie je urážka, ale oficiálny názov vlastnosti) a strach „byť iný“. Veď čo ak ten, čo s takými ováciami prejavuje nadšenie, je odborník …a ja by som bol tým pádom zahanbený, pozerali by sa na mňa že tomu nerozumiem, nechápem umelecké dielo… A tak aj keď sa mnohým divadelný kus príliš nepáčil, predsa sa nechali strhnúť autorom diela, či majiteľom divadla zaplatenými FIGURANTMI, tiež sa postavili a tlieskali.

Lebo FIGURANTI sú spolu s KLAKOU najčastejšími metódami politického marketingu, ktorý v súčasnosti ovláda najmä sociálne siete a tieto metódy sú spolu navzájom prepojené. Len v tomto prípade nejde o potlesk a výkriky „bravó“, ale o manipuláciu, podsunutie myšlienok, glorifikáciu a oslava toho správneho subjektu, kandidáta, či politickej strany.


A tak môžeme na verejných akciách, či na sociálnych sieťach od rôznych FIGURANTOV počuť či čítať oslavné ódy typu:

Náš XY primátor, prezident, predseda, kandidát – ty si najlepší! Všetci sa musíme skloniť pred Tvojou veľkosťou, múdrosťou, Tvojou prácou pre blaho nás všetkých! Ty si urobil naše mesto, našu krajinu, náš územný celok lepším, krajším, ľudí šťastnejšími a spokojnejšími! Nik a nič Ťa nedokáže nahradiť, Ty si jediný čo nás môže viesť k svetlejším zajtrajškom!

Druhou úlohou figurantov je za každú cenu, aj proti faktom a realite dehonestovať opozičné, či nepohodlné a dokonca kritické názory! Iný ako „správny“ názor sa netrpí! A keď sa nedajú dehonestovať fakty, v takom prípade figurant dehonestuje osoby, spôsob, alebo médium s týmito faktami.

FIGURANT je človek, ktorý:

Pokračovať v čítaní