Politický marketing – II.

Už od začiatku „vlády nového vedenia mesta“ som blokovaný na oficiálnych FB profiloch a informačných kanáloch mesta. Teda okrem web stránky dubnica.eu. To sa totiž nedá 😊

Príčina je jasná, žiaden vážne znejúci proti názor, či hlas poukazujúci na to že realita je až príliš vzdialená od toho čo sa nám v rámci politického marketingu snažia ukázať sa netrpí. Preto musím opäť využiť tento spôsob, aby som mohol zareagovať na klamstvá, či zavádzanie, ktoré okrem iného dehonestujú prácu a urážajú desiatky ľudí ktorí sa podieľali na rozvoji mesta Dubnica nad Váhom v minulosti.

Opäť zopakujem že marketingová stratégia „nič sa neurobilo“ bola nasadená dlho pred komunálnymi voľbami v 2018 roku. Žiaľbohu doznala značný stupeň úspechu, aj keď to nie je pravda (dokážem neskôr, v pokračovaní tohto príspevku). Nik v tom čase totiž nerobil ani zlomok cirkusu okolo všetkého čo sa udialo, či budovalo, ako sa robí teraz. Dnes (aby sa navodil dojem koľko sa toho urobilo) všetko dookola a donekonečna sa „propaguje“. Určite nie je výnimkou keď o jednej a tej istej veci (možno z iného uhla pohľadu) budete v čase a zo všetkých strán vidieť videá, fotografie a čítať, či počuť 5, 6, 7 či viac krát … Treba si uvedomiť že takýto agresívny marketing stojí priamo, či nepriamo desaťtisíce eur mesačne a sme to MY kto sa skladáme, aj na predvolebný marketing „istej“ osobe!

A aj keď sa už „všetko skončilo a investícia odovzdala do užívania“, kvôli marketingu sa vraciame aspoň v spomienkach Mgr. et Mgr. Wolfa na to čo sa udialo a na čo je hrdý… Z každej, aj úplne bežnej, samozrejmej a triviálnej záležitosti sa robí div nie senzácia, výrazne sa nadhodnocuje jej význam, či dopad a dokonca často naše vedenie mesta zachádza za hranicu fabulácií a neprávd.

Aby som pomohol pochopiť aj povrchnejšiemu čitateľovi to čo som napísal, pomôžem si (ako už nespočetne krát) príkladom: Svojho času boli sociálne siete a mediálny priestor zaplavený informáciou o tom že „mesto“ zriadilo „dopravné ihriská“. Iste že pekným (s tým súhlasím aj ja) spestrením asfaltovej hracej plochy sa táto stala zaujímavejšou pre deti, minimálne do času než sa aj táto „atrakcia“ stane všednou. Splnila ale účel a vyvolala chvíľkový WAU efekt. Rozprávať ale o „dopravnom ihrisku“ je minimálne značne nadhodnotené a skôr si myslím a dovolím si to označiť ako účelovú manipuláciu až klamstvo. Takto namaľovaná plocha totiž nespĺňa asi ani jediný atribút zariadenia (slúžiaceho primárne pre dopravnú výchovu) ktoré môže mať oprávnene názov „dopravné ihrisko“. A ak by predsa niekto chcel oponovať tomu čo tvrdím, tak si opäť pomôžem príkladom, ktorý by mohol pochopiť skutočne asi každý – aj ja som si doma v detskej izbe zriadil dopravné ihrisko…


Zaujímavým faktom pre mňa je skutočnosť, že som k uvedenej činnosti nikde nenašiel v povinne zverejňovaných dokumentoch – objednávkach, zmluváchfaktúrach jedinú zmienku. Skúste pohľadať aj Vy, ja som možno iba zle hľadal a Vy budete úspešnejší!


V inkriminovanom čase omaľovania detských ihrísk podľa činnosti zodpovedal jediný záznam, zmluva na obnovu vodorovného dopravného značenia za 21.432 eur.


Poďme ale k meritu veci, k nepravdám a zavádzaniu. Hneď úvodom nevynechám Mgr. et Mgr. Wolfa. Pozrime sa na to čo tvrdí na svojom FB profile:


V prvom rade má pani Svetlanská podľa mňa pravdu, viac ako dva roky sa v Dubnici nad Váhom takmer nič nespravilo! Mgr. et Mgr. sa oháňa viac ako 100 investičnými akciami ktoré realizoval. V prvom rade by bolo pekné aby konečne priznal že tie najväčšie investície iba zdedil po predchádzajúcom vedení – finančne (spoluúčasť aj fondy EU) aj projektovo pripravené na realizáciu. Toto pripisovanie si cudzích zásluh nie je pekné a dokonca kradnutie myšlienok a vydávanie cudzích nápadov za vlastné (čím je toto vedenie povestné) a dokonca tým iniciovať prebratie ocenenia … je naozaj trápne a za hranicou akejkoľvek akceptovateľnosti. Ale nevzbudzuje to vo mne žiadne prekvapenie a nerobím si o morálnom kredite tohto pána žiadne ilúzie. Vzhľadom na nielen mne, ale aj na všeobecne známe skutočnosti. Ja totiž „morálny kredit“ považujem za jeden z najdôležitejších predpokladov pre výkon verejnej funkcie a zvlášť funkcie primátora, či starostu. Nebudem opäť zachádzať do detailov, to by tento príspevok bol veľmi dlhý, veď všetko potrebné k veci som už písal. Len doplním prečo v tom príspevku v odkaze je písané o našetrenej sume Ing. Gašparíkom 6,6 milióna a neskôr som rozprával, či písal o sume cca 7,5 milióna eur. Ide o jednoducho vysvetliteľný fakt. Viac ako šesť a pol milióna už bolo v rezervnom fonde mesta a keď Mgr. et Mgr. vyhral voľby na konci novembra 2018, za tento rok mu „natiekol ďalší milión“. On stihol v tom čase akurát tak dopiť volebnú kávičku a rozhliadnuť sa v kancelárií.

O relevantnosti a zmysluplnosti tvrdenia Mgr. et Mgr. Wolfa o viac ako 100 investičných akciách svedčí aj zoznam, teda to, čo tento pán ráta medzi INVESTIČNÉ AKCIE. Pre poriadok krátka ukážka ešte z jeho prvého zoznamu 40 akcií…

  • začiatok pôsobenia OZ Pro Dubnica na pomoc Dubničanom v núdzi
  • respirátory priamo do schránky 4-tisícom seniorov
  • darovanie mestského vozidla pre ŠPZ Dubina v MČ Prejta
  • vyzbieranie 115 ton objemného odpadu priamo zo sídlisk
  • séria videí Rozhýb sa, Dubnica! na aktivizáciu mládeže počas lockdownu
  • ZŠ s MŠ Pod hájom ohodnotená ako najlepšia ZŠ v celkom kraji podľa hodnotenia INEKO
  • zavedenie peších hliadok mestskej polície
  • zisk ocenenia Zlaté vedro ako najlepšie komunikujúca slovenská samospráva v Odkaze pre starostu
  • mesto ocenené Radou Európy za vysokú úroveň spravovania vecí verejných
  • aktívna účasť samosprávy v národnej kampani Do práce na bicykli

Pri zredukovaní zoznamu „viac ako 100“ investícií na naozajstné investičné akcie (opäť iba nadhodnocovanie!), ktoré napĺňajú význam tohto výrazu a zarátaní iba takých investičných akcií, ktoré sú zásluhou tohto vedenia mesta – teda Mgr. et Mgr. Wolfa a ktoré sú naozaj aj zrealizované, by toho moc nezostalo 😊. Tragikomédiou je aj to, že do tohto počtu „100 investičných akcií“ sú zarátané napríklad aj viaceré získania financovania zo zdrojov EU a následne, teda duplicitne potom aj samotný predmet financovania.

Myslím že zatiaľ stačí k statusu Mgr. et Mgr. Zaujímavé bude venovať sa aj iným aktuálnym statusom, ktoré aj keby som sa tomu neviem ako chcel brániť, môžem označiť marketingovou terminológiou „copywriting“. To ale až nabudúce…

z.J.

  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.